reklama

Čistotní Turci

To, že Turci sú nečistotní sú len hlúpe výmysly.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Keď som mala 10 rokov strávila som tri týždne v hlavnom meste Turecka, v Ankare. Zážitkov mám o to viac a sú o to hodnovernejšie, že som tam bývala v rodine. Bola som tam v rámci jedného folklórneho festivalu, kde sme s našim folklórnym súborom vyslaní reprezentovať Slovensko. Paradoxom bolo, že skoro na všetkých vystúpeniach sme tancovali čardáš...:).

S mojou "host family" som príliš veľa času nestrávila, akurát tak primerane, myslím. Cez deň sme boli totiž stále na vystúpeniach a večer som prišla domov totálne mŕtva a ešte k tomu aj desaťročná.
Najhlúpejšie na tom všetkom bolo to, že aj keď moje znalosti z cudzích jazykov v tej dobe neboli bohvieaké, boli asi o sto percent lepšie ako mojich "náhradných" rodičov a sestry. Inak to boli veľmi milí ľudia. Obaja rodičia mohli mať tak okolo 35 a dievčatko - Damla bola vtedy tak isto stará ako ja.

Je pravda, že v prvých dňoch som prekonala dosť veľa šokov, najväčším prekvapením pre mňa bola ich nesmierna (niekedy až prehnaná) hygiena. Pamätám si, že ma to zaujalo až na toľko, že som sa ich na konci pobytu spýtala či je to zvykom len u nich alebo vo všetkých rodinách a urobila som dobre, že som sa to spýtala až pri odchode, lebo sa na mna zahľadeli s veľkým nepochopením a opýtali, že či my sa akože fakt neumývame. Dodnes len dúfam, že aj napriek jazykovej bariére z mojej odpovede vytušili, že sa umývame.

Aby ste pochopili o čo tu vlastne ide. Každé ráno, keď sme vstali sa celá rodina postupne osprchovala a poumývali si vlasy. Zatiaľ fajn. Po raňajkách sa osprchovali znova. Tu by som chcela podotknúť, že pri príchode ma poprosili, aby som šetrila vodou. Potom som nebola celý deň doma a keď som večer prišla našla som ich buď v sprche alebo na ceste do nej. Mrzí ma, že som nenabrala odvahu (a možno len moja slovná zásoba nebola dostatočne bohatá) opýtať sa, koľkokrát sa sprchovali kým som nebola doma. Večer v tej kúpelni strávil každý z nich minimálne pól hodinu. Bolo mi hlúpe sprchovať sa tam "len" (ako doma) dvakrát denne, a tak som nabehla na ich režim, lebo večer som mala niekedy strach ľahnúť si do tých bieloskvúcich sa obliečok.

Pýtala som sa vtedy svojich spolutanečníkov a všetci mi svorne tvrdili, že sú na tom podobne a tak sme sa len jednoducho snažili čo najlepšie integrovať. Podarilo sa. Domov sme sa vrátili vyumývaní od hlavy až po päty a bahnili sme sa v slovenskej "nečistotnosti":).

Hana Nováková

Hana Nováková

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu