reklama

Volím, teda som

...škoda, že v tom prípade ja nie som...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Minulý rok v decembri som dovŕšila 18. Okrem rôznych príjemných vecí to znamená aj to, že môžem voliť. Bohužiaľ sa musím priznať, že nepatrím k tým osemnásť ročným, ktorí odpočítavali dni do svojich narodenín len aby mohli už konečne hodiť svoj vytúžený lístok do urny. Nepatrím k nim zrejme preto, že mám príliš veľo otázok.

O politiku ako takú sa naozaj absolútne nezaujímam snáď najmä preto, lebo ma zaujíma veľké množstvo zaujímavejších vecí, ale niekedy ma to mrzí. Napríklad minulý týždeň na telesnej. Sedeli sme v šatni a prezliekali sa, keď tu zrazu prišla reč na voľby (rukolapný dôkaz, že baby v šatniach preberajú len vážne témy). Zapájalo sa síce žalostne málo ľudí, ale ani im som nerozumela. Aj tak som z nich mala pocit, že opakovali len to, čo počuli doma, úplne bez vlastného názoru. Stálen len opakovali čo si myslia, ani raz z nich však nevyšlo PREČO si to myslia.

Pýtam sa však : Odkiaľ máme tieto veci vedieť??? Správy nepozeráme, pretože v tom čase je väčšina z nás zavalená knihami. Noviny nečítame, lebo máme naozaj čo robiť s povinným čítaním a s rodičmi sa o politike PRE ISTOTU nerozprávame, lebo vidíme čo s nimi robí púhý pohľad na televízne noviny. Viem, že toho máme v škole príliš (najmä teraz v poslednom ročníku), ale naozaj by podľa mňa bolo vhodné zaraďiť do vyučovania nejaký predmet, ktorý by nám aspoň z časti objasnil o čo tu ide. Stačila by snáď jedna hodina do týždňa. Neviem síce, kto by tento predmet vyučoval, keďže by to musel byť niekto úplne nezainteresovaný, a to bude asi aj ten najväčší problém.
Nakoniec, keď si občas aj tie správy pozrieme... najčastejšie sú na obrazovkách ľudia, ktorí majú veľké ťažkosti so slovenčinou, potom takí, ktorí nevyslovia jednu vetu bez osočovania a nakoniec takí, ktorí ani nemusia prehovoriť, aby o nich človek zistil svoje. Tí ľudia-politici si vravia sú vlastne stelesnením vštkého proti čomu nás v škole učia bojovať a ak sa tam v tom parlamente aj náhodou nájde nejaká zatúlaná čistá duša, raz dva ju zničia. Takí ľudia sa predsa dnes aj tak nikam nedostanú....

No jednoducho, myslím si, že 18 rokov je málo na to, aby sme rozhodovali o "budúcnosti našej krajiny" (tak nejak tomu hovoríte vy dospeláci). Nemáme (až na pár výnimiek) vôbec potuchy o čom to vlastne je a aj tak to väčšinou dopadne tak, že k voľbám buď vôbec nejdeme, alebo tam načmárame to, čo nám povedia rodičia. A brať voľby ako nejkaú skúšku dospelosti?? Prosím vás...nezničíme tým predsa len seba, ale aj vás.
Ak by mal niekto nápad, ako nám študentom v tomto probléme pomôcť, dajte mi prosím vedieť...

Mrzia ma len predvolebné kampane : VOLÍM TEDA SOM, lebo ja potom asi bohužiaľ naozaj nie som.

Hana Nováková

Hana Nováková

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu